Dear Mine…

126
2667
views
Want create site? With Free visual composer you can do it easy.

 

Dear mine,

“You don’t have to understand, you just have to have faith..”

“Faith in what?”

“Destiny.”
Kamu inget kan film ini? Quotes dari film Serendipity, filmnya si John Cusack yang bener-bener aku suka. Tentang dua orang yang bertemu secara kebetulan abis milih sepatu, terpisah, sampai dengan penuh perjuangan akhirnya mereka bertemu lagi di tempat pertama mereka jatuh cinta, jadian deh. Agak mirip-mirip kan sama kisah kita, yang dijauhin parah, akhirnya curcol dan kamu jatuh cinta, jadian deh kita. Untung waktu itu kamu yakin sama aku dan untung waktu itu aku menyatakan perasaanku. Kalo nggak, mungkin nggak ada hari ini, dimana kita bisa bareng dan menjalani hubungan yang bikin aku super happy ini.

Aku masih inget hari itu, saat kamu menyapa aku, pas aku lagi pergi sama salah satu temannya, dia nyamber di Twitter. Kamu memang ramah, sama siapa aja. Aku pun tertarik buat temenan sama kamu waktu itu.
Pertama aku lihat kamu di sebuah restoran cepat saji itu, kesanku ke kamu tuh kamu cantik, asik, bawel. Sayangnya waktu itu aku duduk di paling pojok, mungkin biar aku nggak centil, secara kamu udah punya pacar. Padahal mah aku emang suka temenan aja, nggak ada maksud apa-apa. Di situ juga aku sendiri berasa nggak jelas, secara emang nggak gitu kenal banget. Selain itu ya memang nggak diajak ngomong aja, jadi aku memang lebih asik sama hape sampe kamu ngajak ngomong tentang COC. Dasar kamuuu!

Setelah pertemuan itu, kita selalu ngobrol seru di DM.  Tapi aku nggak pernah mau ngobrol seru gitu secara langsung. Ini karena aku  menghindari drama yang terjadi kalo kita temenan  dan aku dicurigain naksir kamu. Secara kamu emang ramah dan baik sama semua orang dan asik banget. Kalau kita ngobrol panjang, udah tau dong siapa yang dibilang centil dan sok asik? Hehe.. Sehabis pertemuan itu, kita join grup di BBM. Di grup, kamu yang paling aktif hina-hina aku, dan yang bikin aku tersentuh karena pas aku dimarahin, kamu bela aku di depan orang-orang, padahal kita masih jarang ngobrol pada saat itu. “Wah… Nih orang berani bener yeeee,“ kataku dalam hati. Di mataku, kamu semakin menarik, soalnya kamu nggak segan-segan membela teman yang menurut kamu benar.

Hari demi hari bergulir, aku terus aja dicap centil sama temen-temen dan pacarmu. Sampai tiba-tiba di suatu sore kamu kontak aku, minta pendapatku, tentang hubunganmu dan pacar. Aku agak shock. Kenapa di antara temen-temenmu  kamu nyarinya aku? Kita nggak pernah ngobrol panjang sebelumnya, mungkin ini pertama kalinya kita ngobrol serius, di luar becandaan-becandaan asik kita. Pas diceritain pun aku kesel, kesel kenapa pula kamu diperlakukan kayak gitu. Aku berusaha netral, tapi kenyataannya aku memang nggak suka kamu diperlakukan kayak gitu, dan aku memutuskan untuk memberitahukan fakta yang aku tahu ke kamu dengan jujur, dan ngatain kamu begoooo.

Kamu jadi suka tanya-tanya ke aku sejak curhatmu yang pertama, dan kita jadi suka BBM-an. Apa benar begini, begitu? Apa kebiasaan harus begini? Dan aku berusaha menjawab hal yang aku tahu. Dari situ, mungkin muncul perasaan nyaman dan berlanjut menjadi rasa suka.

Pelan-pelan aku mulai nyaman BBM-an sama kamu. Dari dua hari sekali, kalau nggak ada chat dari kamu kenapa sepi banget ya rasanya? Aku kok terbiasa ya sama BBM dari kamu? Sampe-sampe aku sempet bilang ke kamu buat nyuekin aku, dan akhirnya karena nggak tahan, aku bilang ke kamu kalo aku suka. Kamu shock dong. Kamu bilang, kamu nggak bisa ngomong apa-apa dan ngerasa jahat sama aku, kamu bingung, harus jawab apa dan tetep pengen aku di dekatmu.

Padahal kan sebelum aku bilang begitu,  hubungan kita sudah cute, sweet, pakai emo hugs di BBM lagi ,( emo legendaris dalam sejarah pertemanan kita. :p), masa udah begitu pun kamu masih nggak tau sih kalau aku sayang kamu. Hiks..

Setelah kejadian itu, kamu tetep aja kayak biasa, kita tetep temen ngobrol dan hina-hinaan yang asik, dan pada akhirnya kita akhirnya ngedate! Yippie! Aku seneng banget waktu itu. Dapet jadwal ngedate tapi kamu tiba-tiba datang sama anakmu. Masalahnya aku nggak tahu harus berbuat apa, anak kecil aja kerjanya aku marah-marahin kan, apalagi yang berisik, galaulah aku. Udah diem aja deh biar aman. Tapi ternyataa dengan niat dan usaha, si Lil Princess ternyata sweet juga, meski bawel banget, ternyata dia punya hobi yang sama kaya aku yaitu main. Main sana, main sini, lari sana sini, sama peluk-peluk dan sayang-sayang mamanya. Mungkin karena kita punya hobi yang sama kita bisa nyambung akhirnya.

Menurutku sebuah hubungan bukan hanya bagaimana kita memulai, tapi bagaimana kita menjalani hubungan itu. Makanya setelah kita dari temen ke demen, dari demen ke pacaran pun kita selalu berusaha mengkomunikasikan perasaan kita.

Sekarang sudah masuk beberapa bulan hubungan kita, hubungan kita masih kayak hubungan kita dari awal, kamu dan aku masih suka hina-hinaan dan bercanda soal apa aja. Perasaan yang aku rasain juga semakin berkembang, kamu orang yang paling nggak bisa aku cuekin, karena kamu terlalu penting buat aku.

Hubungan yang kita jalani bikin aku seneng banget, kita nggak pernah kehabisan topik obrolan, bisa ngomong dari hati ke hati tentang perasaan, main bareng  dan  di ranjang pun aku ngerasa nggak pernah dapet seseorang yang bikin aku super nyambung kayak kamu, kita suka coba hal-hal baru dengan tempat yang berganti-ganti.

Kejadian-kejadian yang kita lewati bareng pun bikin aku sadar kalau aku benar-benar sayang dan bisa selalu mengandalkan kamu. Di dalam hatiku bilang. “Ini relationship yang aku mimpiin  dari dulu dan jadi kenyataan, udah rumah deket (selalu aku tekankan), kamunya baik, sweet, dan aku nggak bisa cuek sama kamu meski dasarnya aku orang yang super cuek. Setiap liat kamu, aku pengen banget jagain dan ada di sampingmu selalu.

Hari-hari yang kita habiskan bertiga, meski cuma nunggu si kecil selesai kelas, sekadar makan berdua sambil nemenin Lil Princess di playground, atau tidur-tiduran bareng  di kamar (yang kamu protes kenapa sekarang kamu jadi hobi), atau movie date kita selalu jadi kegiatan favoritku sekarang ( di velvet soalnya). Kamu menjadi bagian dari hidupku yang betul-betul aku syukuri.

Banyak yang bilang, aku nggak sebaik yang kamu pikir, tapi yang aku masih kagum dan salut dari kamu, kamu selalu percaya sama aku dan percaya sama aku. Kamu selalu bilang kita yang jalanin dan kamu yang rasain. Kamu punya hati yang betul-betul baik.

I really love you, because you are you..

P.S : A reply for Dear You…

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

126 COMMENTS

  1. Wonderful goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just too great. I actually like what you’ve acquired here, really like what you’re stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart. I can not wait to read far more from you. This is really a great website.

  2. Hey there! I’ve been reading your blog for a while now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from New Caney Texas! Just wanted to say keep up the fantastic job!

  3. Nice weblog here! Additionally your site quite a bit up fast! What host are you the use of? Can I am getting your affiliate link in your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol

  4. It’s actually a cool and useful piece of info. I am glad that you simply shared this useful information with us. Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

  5. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all. Nevertheless just imagine if you added some great images or video clips to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and clips, this blog could undeniably be one of the best in its niche. Wonderful blog!

  6. You’re absolutely right! I enjoyed reading through this info and I will certainly come back for more soon. My internet site is on the subject of aadhar card status by name, you could take a glance if you happen to be interested in that.

  7. Hey, I am really happy I came across this blog page, I basically found you by mistake, while I was looking on Aol for garageband free app. Anyhow I’m here right now and would simply love to say cheers for a tremendous posting and the overall fun site (I too enjoy the theme/design), I do not have the time to read through it entirely at the moment however I have bookmarked it and moreover added in the RSS feed, so whenever I have the time I will be back to read much more. Make sure you do keep up the wonderful work.

  8. I actually came over here via a different web page about legal malpractice attorney and thought I should read this. I really like the things I see so now I”m following you. Looking towards going over your site back again.

  9. Appreciating the hard work you invested in the site and in-depth details you present. It really is amazing to come across a website now and then which is just not the similar out of date re-written information. Great read! We’ve saved your website and I am including the RSS feeds to our download kik web page.

  10. I always look over your posts carefully. I’m likewise thinking about framaroot for android, perhaps you might talk about this occasionally. I will be back soon!

  11. I’m actually enjoying the design of your weblog. Do you ever run into any browser compatibility issues? Quite a few of my site readers have lamented concerning my omega xl capsules site not working properly in Explorer but appears great in Safari. Have you got any kind of suggestions to help fix the issue?

  12. There are actually awesome developments on the design of this site, I certainly like this. My own is regarding mobile phone tracker and now there are a lot of stuff to be done, I’m yet still a starter in website creation. Take care!

  13. Thanks for another magnificent article. Where else may anybody get that type of info in such an ideal means of writing? I have a presentation subsequent week, and I am on the look for such info.

  14. Usually I don at read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to take a look at and do so! Your writing taste has been surprised me. Thank you, very great post.

  15. Together with almost everything which seems to be building throughout this particular subject matter, many of your points of view are actually somewhat exciting. Having said that, I appologize, because I can not subscribe to your whole idea, all be it radical none the less. It seems to us that your commentary are actually not entirely validated and in reality you are your self not thoroughly certain of the assertion. In any case I did appreciate reading it.

  16. It was actually great reading this and I think you’re absolutely right. Inform me if you’re looking into Arvind Pandit, that’s my primary competence. I really hope to check back with you soon, cheers!

  17. Thanks a ton for writing this info, I bookmarked the page. I’m also struggling to find information about kmspico free download, have you any idea exactly where I can find one thing like that? I’ll return quickly!

  18. Thank you for your fantastic content! I genuinely liked it.I’ll make sure to bookmark the website and will come back very soon. I would really like to encourage that you continue your good posts, possibly discuss thailand lottery winner also, have a nice evening!

  19. Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your site is great, as well as the content!

  20. There are fantastic developments on the style of this site, I definitely like this! My site is relating to facetime android and there are lots of stuff to do, I’m currently a newcomer in internet site design. Take good care!

  21. Hi and thanks for the superb content! I seriously appreciated finding out about it.I will ensure that I take note of this page and definitely will return from now on. I would really like to suggest that you keep on with your fine job, maybe write about wireless intercom system too, have a great morning!

  22. Please let me know if you’re looking for a author for your weblog. You have some really good posts and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine. Please blast me an email if interested. Cheers!

  23. Our LGV (Large Goods Vehicle) HGV training is based in East London, and our LGV/ HGV courses are taught by qualified DVSA LGV & HGV trainers. LGV was formerly known as HGV, where it used to be referred to as HGV Class 2 (now called LGV Category C) and HGV class 1 (Now called LGV Category C+E).

  24. I totally like your website and find many of your discussions to be just what I’m looking for. Would you offer guest writers to create information for you? I would not mind creating an article relating to tv series online or even on some of the subjects you’re posting about on this website. Nice information site!

  25. You are completely correct! I enjoyed reading this info and I will come back for more right away. My own website is dealing with pokemon go app for android, you can take a glance if you happen to be interested in that.

  26. Thank you a bunch for sharing this with all people you really recognize what you are talking about! Bookmarked. Kindly also consult with my site =). We can have a hyperlink trade agreement between us!

  27. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My site discusses a lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each other. If you’re interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Awesome blog by the way!

  28. I am definitely enjoying the theme of your internet site. Do you ever run into any kind of internet browser compatibility issues? A lot of my website visitors have complained about my domestic shipping blog not working the right way in Explorer though looks awesome in Safari. Do you have any kind of suggestions to help correct the issue?

  29. I am often to blogging and i really appreciate your content. The article has really peaks my interest. I’m going to bookmark your site and preserve checking for brand new information.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here